استقلال قهرمان جام حذفی ایران شد
نوشته شده توسط : brezzers
استقلال در فینال جام حذفی

استقلال تهران برای ششمین بار قهرمان جام حذفی ایران شد

استقلال تهران در ضربات پنالتی شاهین بوشهر را شکست داد و برای ششمین بار قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شد.

این بازی که امروز (پنجشنبه ۲۵ اسفند- ۱۵ مارس) در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، از افت و خیز چندانی برخوردار نبود و در ۹۰ دقیقه قانونی و دو وقت اضافی بدون گل پایان یافت.

در ضربات پنالتی شاهین دو پنالتی نخست را از دست داد اما استقلال ۴ پنالتی اول را تبدیل به گل کرد و نهایتا ۱-۴ پیروز شد و جام قهرمانی را به خانه برد.

بدین ترتیب حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده نیز تضمین شد.

استقلال در این بازی چند بازیکن اصلی خود نظیر تیموریان، جباری و کیانوش رحمتی را در اختیار نداشت. شاهین هم از جاسم کرار استفاده نکرد.

کیفیت بازی مخصوصا در طول ۹۰ دقیقه قانونی بسیار پایین بود و علاوه بر وضعیت نامساعد زمین، بازی پراشتباه و غیر تهاجمی دو تیم نیز از جذابیت آن کاسته بود.

محمد تقوی، بازیکن پیشین استقلال و تیم ملی ایران، پایین بودن کیفیت این بازی را نتیجه "وضعیت بحرانی شاهین بوشهر، تاکتیک محتاطانه پرویز مظلومی و کیفیت بد زمین" می‌داند.

آقای تقوی معتقد است برای آقای مظلومی سر مربی استقلال بردن این جام حیاتی بود و به همین دلیل تا دقیقه ۸۰ تاکتیک بسیار محتاطانه‌ای اتخاذ کرده بود.

"در اواخر بازی که قوای بازیکنان شاهین تحلیل رفت آقای مظلومی تغییر تاکتیکی داد و استقلال تهاجمی‌تر بازی کرد. استقلال اگر از ابتدا اینگونه بازی می کرد قطعا بازی به وقت اضافه نمی‌کشید".

محمد تقوی قهرمانی استقلال را در مجموع به سود فوتبال ایران می‌داند و می‌گوید با توجه به وضعیت بد تیم شاهین و مشکلات اقتصادی‌اش، حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا ثمری برای فوتبال ایران نمی‌توانست داشته باشد.





:: برچسب‌ها: سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: